Klenotnictví Dušák logo

Magazín Dušák

262 800

hodin

Kolik let je potřeba na to,
aby se hodinářství mohlo označit za tradiční?
Tři desítky rozhodně stačí.
Klenotnictví Dušák otevřelo svůj první obchod
v roce 1992, tehdy v Kolowratském paláci,
a už o dva roky později přivedlo do České republiky
kult jménem Omega. Dnes tuto vlajkovou loď
v rodinném podniku doplňuje třiadvacet
dalších brandů a majitel společnosti
Zdeněk Kverka se netají tím,
že pracuje na dalších plánech.

Vlajkovou lodí vašeho portfolia je bezesporu Omega.
Zájem o hodinky této značky v posledních letech významně vzrostl. Zvládáte nasytit poptávku?
Jsme výhradními distributory značky Omega pro Česko a Slovensko už od roku 1994. Za tu dobu jsme ušli dlouhou cestu a pořád nás to na ní neskutečně baví. Zvláště pod novým vedením prezidenta a CEO Omegy Raynalda Aeschlimanna značka vzkvétá, vydává se novými směry, je živá, fascinující, naučná a současně plně respektuje své původní hodnoty, tradici a historii. V aktuální nabídce máme přes pět stovek referencí skladem, šance uspokojit přání zákazníků jsou tak poměrně velké.

Novým trendem je vzrůstající poptávka po speciálních edicích, jako je Omega Seamaster Diver 300M, edice James Bond, Speedmaster Snoopy a mnoho dalších.
Na tyto modely si zákazníci musí počkat, ale to je přístup, v němž se Omega nijak neodlišuje od jiných prestižních švýcarských hodinářských značek.

Vzhledem
k aktuální ekonomicky
a politicky nestabilní
situaci se zvyšuje
podíl prodeje celozlatých
modelů hodinek.
Lidé je vnímají jako
investici do hodinek jako
takových, ale zároveň
do materiálu s trvalou
hodnotou.

Zdeněk Kverka

Která z modelových řad Omegy je pro české klienty nejzajímavější?
Bezpochyby Seamaster a aktuálně posilující řada
Speedmaster. V dámském segmentu hraje prim řada
Constellation.

Omega má na lokálním trhu ohromnou tradici, co ale další značky z vašeho portfolia? Kterým z nich se aktuálně daří nejlépe?
Mezi nejpevněji zakotvené a nejúspěšnější značky u nás patří IWC Schaffhausen, Ulysse Nardin, Chopard, Jaeger LeCoultre, Tag Heuer a Zenith.

Považujete se za sběratele hodinek?
Miluji hodinky, je to moje vášeň.

Zvažujete při pořizování kusů pro sebe investiční hodnotu daného modelu?
Ano, ale ne vždy hraje investiční hodnota rozhodující roli – některé kusy vlastním, protože jsou ikonické, jiné pro potenciální investiční profit a další jen tak, protože mě oslovily, líbí se mi nebo pro mě mají osobní emoční přidanou hodnotu.

Jak se v České republice zrcadlí světové hodinářské trendy? Převažuje i u nás, podobně jako v zahraničí, zájem o ocelové hodinky s integrovaným náramkem?
Na trendy reagujeme jako celý zbytek trhu, Česká republika v tomto není výjimkou a celoocelové jednoduché hodinky zažívají boom.

Lze vysledovat nějaký trend specifický přímo pro českou klientelu?
Vzhledem k aktuální ekonomicky a politicky nestabilní situaci se zvyšuje podíl prodeje celozlatých modelů. Lidé je vnímají jako investici do hodinek jako takových, ale zároveň do materiálu s trvalou hodnotou.

Valná většina značek z vašeho portfolia pochází ze Švýcarska, výjimku tvoří německé hodinky Nomos, nástěnné Qlocktwo a solitérní Erwin Sattler. Jak tyto brandy zapadají do vaší nabídky?
Dle mého názoru nerozhoduje původ značky, podstatný je osobitý charakter, schopnost se odlišit a oslovit cílovou skupinu zákazníků. Všechny tři zmíněné značky toto splňují dokonale.

Jak se vám podařilo etablovat na trhu Qlocktwo?
Zařazení Qlocktwo do nabídky Klenotnictví Dušák a následné rozhodnutí značku i velkoobchodně zastupovat na českém trhu bylo spíše intuitivní. Tohoto kroku jsem za celou dobu spolupráce nelitoval. Trend prodejní úspěšnosti Qlocktwo je vzestupný, napomáhá tomu náš osobní vztah se zakladateli této moderní značky, originalita produktu a preciznost provedení.

Pro Qlocktwo jsou
klasická hodinářství
pouze částí distribuční
sítě. Našimi klíčovými
obchodními partnery
jsou designéři,
architekti, interiérová
studia a developeři.

Zdeněk Kverka

Využíváte pro tento specifický produkt také jiné distribuční kanály než klasická hodinářství?
Pracujete například s architekty a designovými studii? Pro Qlocktwo jsou klasická hodinářství pouze částí distribuční sítě. Důvodem je především limitující prostor pro adekvátní prezentaci kolekce. Našimi klíčovými obchodními partnery jsou právě zmínění designéři, architekti, interiérová studia a developeři.

Jste aktivní také v oblasti šperků, kde kromě
světových ikon nabízíte i vlastní klenoty Dušák. Jak byste je definoval?
Šperkařský segment máme zastoupen značkami Chopard, Tamara Comolli, Meister a nově značkou Schaffrath. Vlastní produkci pod značkou Dušák jsme omezili na zakázkovou výrobu a přání našich zákazníků se snažíme realizovat individuálně ve spolupráci s našimi zlatníky.

Existuje nějaká značka, kterou byste si přál doplnit aktuální portfolio?
Sny a plány mám. Pracuji na tom, aby se vyplnily, ale nechci předbíhat.

Pandemie přinesla nové tendence ve spotřebitelském chování. Jak změny posledních let vnímáte ve světě luxusního zboží? Roste ve vašich prodejích podíl e-commerce?
Covidová pandemie přiměla v době odstávky maloobchodního prodeje k rozvoji e-commerce i segment luxusního zboží, který tomuto trendu poměrně dlouho odolával. Osobně ale online prodej vnímám čistě jako doplňkové řešení. Jsme šťastní, že se zákazníci vrátili do kamenných obchodů, které navštěvují nejen za účelem nákupu, ale hlavně za účelem prožitku a potěšení. Lidé si na sebe po pandemii rádi udělají více času, chtějí se odměnit, prožít něco krásného.
E-commerce vždy zůstane neosobním, chladným prodejním nástrojem, kterému chybí emoce. A bez emocí a vášně bych žít nechtěl.

Zdroj: Luxury Business

Naše prodejny

Firemní údaje

KVEDU Praha s.r.o.

Na Příkopě 1047/17
110 00 Praha - Staré Město

IČO: 24768031
DIČ: CZ 24768031

Bankovní spojení: ČSOB Praha 1 – č.ú. 240554635/0300

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, v oddílu C, vložce číslo 172699

Loga Dušák ke stažení

Marketingové materiály

Všechna práva vyhrazena. © Klenotnictví Dušák 2024. Web vytvořil AKO Enterprise